Serce

O tym, że należy dbać o serce nie należy chyba nikogo przekonywać. Pomówmy o wskaźnikach LDL oraz HDL cholesterolu, miara ciśnienia krwi, stężenie glukozy na czczo, białko C-reaktywne (CRP), tetno spoczynkowe. Jak wiadomo rozróżniamy dwa typu cholesterolu. Korzystając z obrazowego porównania typ LDL może być czymś w rodzaju podpalacza, natomiast HDL stanowi coś tam w rodzaju straży pożarnej. Twój cel wyrażony liczbowo to: LDL poniżej 130 mg / dl oraz HDL powyżej 40 mg / dl. Co zrobić by obniżyć poziom „złego” LDL? Koreańscy naukowcy odkryli, ze pomoga nam kwaśne produkty. I dlatego śniadaniowe menu warto wzbogacić o sok z prawdziwych pomarańczy oraz grejpfruta. Taka kombinacja pomoże nam obniżyć poziom LDL także o 17 procent oraz HDL zwiększyć aż o 21 procent, pod warunkiem, że pijemy trzy szklanki wspominanych soków dziennie. Następna rzeczą którą powinniśmy zrobić to także dodać również do naszego menu kruszone orzechy wloskie, np. do jogurtu, co pozwoli podnieść HDL o 9 proc. Wreszcie, warto zamienić poranną kawę na herbatę. Naukowcy stwierdzili, że dzięki herbacie jesteśmy w stanie obniżyć poziom LDL o 11 proc. Ciśnienie krwi Jedną z ważniejszych liczb dla Twojego serca może być ciśnienie krwi. Każdy przewód (wąż) posiada swoją przepustowość, a naczynia krwionośne nie aż tak się od niego różnią. Jeżeli chcesz uniknać rozerwania owego węża tj. udaru krwotocznego ciśnienie tętnicze nie może przekroczyć górnego poziomu alarmowego. Przekroczenie tego poziomu to także narażanie się na ryzyko zawału serca, niewydolności serca oraz niewydolności nerek. Staraj sie utrzymać poziom ciśnienia tetniczego oznaczonego BP poniżej 120/80 mm słupa rtęci. Co zrobić by ciśnienie krwi utrzymywać na wlaściwym poziomie? Cóż, specjalistami w tej dziedzinie są kanadyjscy naukowcy, ktorzy zauważyli, ze „wieczorne figle we dwoje” pozwalaja zmniejszyć ciśnienie krwi średnio o 2,5 mmHg. Jeżeli to także nie pomoże, a zazwyczaj powinno , możesz wziąć znaną Ci polopirynę (aspiryne) w niewielkich ilościach czyli zawarty w owych lekach kwas acetylosalicylowy. Naturalnie znacznie lepszym rozwiazaniem może być zażycie dedykowanego leku o wlaściwej dawce, chociaż tym samym składzie, czyli np. leku Acard albo Polocard. Przyjmowanie owych leków pozwoli obniżyć ciśnienie skurczowe o 6,8 mmHg oraz rozkurczowego o 4,6 mmHg. Ważne może być nie mniej jednak by przed rozpoczęciem kuracji skontaktować sie z lekarzem oraz ustalić właściwą terapię. środki leczenia te mają swoje działania niepożądane, co oznacza, że w nielicznych przypadkach powinny nam bardziej zaszkodzić niż pomoc. Oraz ostatnia rada, też od naukowców – módlmy się! Nowe badania pokazują, że ludzie, którzy modlą się często mają o 3,5 procent niższe ciśnienie rozkurczowe niż badani ludzie niepraktykujący. Jeżeli z powodów zdrowotnych musisz dokonywać często pomiarow ciśnienia krwi możesz zakupić ciśnieniomierz w aptece internetowej. Jeżeli wahasz się jaki aparat do mierzenia ciśnienia kupić polecam przeczytać ów artykuł. Spokój serca Twoje nasze życie nie spoczywa w Twoich rękach. Ono spoczywa przede wszystkim w Twoim sercu. Ważne zatem by Twojemu sercu zapewnić spokój. W badaniu przeprowadzonym poprzez New England Journal of Medicine, ludzie, których serca były niespokojne, co oznacza powyżej 75 uderzeń na minutę (bpm), byli trzykrotnie bardziej narażeni na śmierć z powodu zawału serca niż badani z wynikiem poniżej tej wartości. Naszym celem może być liczba 65 uderzeń na minutę. Nasze serce można przyzwyczaić do wolniejszego tempa uderzeń na minutę poprzez trening, ćwiczenia fizyczne. Metodą na osiagnięcie tego celu może być też na przykład bieganie. Jeżeli trenujesz na siłowni ustaw sobie na bieżni krotki dystans rzędu 0,5 km oraz pokonaj jego w takim tempie by przebiec możliwie szybko. Następnie zmniejsz prędkość poruszania się bieżni o połowę oraz przebiegnij ow dystans w wolniejszym tempie. W następnej kolejności skracaj dystans oraz przebiegnij na przemian raz żwawo raz wolno do czasu aż poczujesz się zmęczony. W ów sposób przyzwyczaisz swoje nasze serce do wolniejszego bicia. Steżenie glukozy we krwi na czczo Twój poziom glukozy na czczo wskazuje na to także czy może masz problemy z cukrzyca. Jeżeli poziom ów niebezpiecznie rośnie to także znaczy, że rośnie również ryzyko wystąpienia tej choroby. Warto na ów czynnik zwrócić uwagę, bo cukrzyca prowadzi do katastrofalnych skutków, zwieksza ryzyko dolegliwości serca, dolegliwości nerek oraz dolegliwości oczu. Dopełnieniem owych wszystkich zagrożeń będą wyniki badań Journal of the American Medical Association, według ktorych osoby z poziomem glukozy powyżej 140 mg/dl czyli 40 mg / dl powyżej normy ponoszą o 29 procent wyższe ryzyko śmierci na raka.

Aby obniżyć stężenie glukozy na czczo, trzeba poprawić zdolność organizmu do wykorzystywania glukozy we krwi czyli inaczej poprawić wrażliwość na insulinę. Najlepszym na to także sposobem może być zmniejszenie masy ciała. Dodatkowym czynnikiem poprawiającym nasze wyniki glukozy we krwi będzie przyjmowanie w posiłkach dodatków ze sprzężonego kwasu linolowego (CLA). Kanadyjscy naukowcy zauważyli, że osoby, które przyjmowały 4 gramy CLA dziennie poprawiły o 27 procent wrażliwość na insulinę w zaledwie 8 tygodni. Według badań włoskich naukowców na poprawę wrażliwości na insulinę wpływa też (umiarkowane) spożycie ciemnej, niskokalorycznej czekolady. Białko C-reaktywne Brytyjscy lekarze mówią: obniż swój poziom CRP czyli bialka C-reaktywnego, a nigdy nie będziesz potrzebować CPR (czyli Cardio-Pulmonary Resuscitation – reanimacja). To także dlatego, że podwyższone stężenie CRP może być często oznaką zapalenia naczyń oraz dolegliwości serca. Poziom CRP może być wraz z poziomem cholesterolu najważniejszym czynnikiem w przewidywaniu dolegliwości serca. Wysokie CRP, czyli powyżej 1 miligrama na litr, może być też związane z wyższym prawdopodobieństwem raka prostaty. W utrzymaniu CRP na odpowiednim poziomie pomoże nam przyjmowanie witaminy C oraz magnezu. Badania naukowców z University of California w Berkeley wykazaly niedawno, że przyjmujac codziennie 500 mg witaminy C można zmniejszyć CRP aż o 24 procent. Równie ważna może być odpowiednia dzienna dawka magnezu. Z badań Journal of the American College of Nutrition wynika, że ludzie, którzy nie przyjmują dostatecznie dużo magnezu są dwa razy bardziej narażeni na podwyższone stężenie CRP w porównaniu do odżywiających sie prawidłowo. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat roli magnezu w organizmie proponujemy sprawdzenie swoich sil w mini quizie na tej temat.